reklama

USA roadtrip - Arizona - part 5

Jedno Američanom treba uznať, národné parky robiť vedia. Keď to porovnám s našimi zdevastovanými Tatrami so svojimi „púťovými“ atrakciami, je mi skoro do plaču. Všetko, čo bolo vytvorené ľudskou rukou, dokonale zapadá do okolitého prostredia. Ešte aj asfalt na ceste v parku má podobné sfarbenie ako okolie, aby nenarúšal celkový dojem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Arizona prišla ako na zavolanie, v Novom Mexiku totiž začala prvá kríza. Došlo to tak ďaleko, že cez Santa Fe sme iba prefrčali autom, architektúra hlinených stavieb ma nechala chladným. Dokonca nemám z NM ani jednu fotku.

Vchod do Arizony už naznačoval, že tu bude na čo pozerať. Cesta obsypaná indiánskymi obchodíkmi, kde sa Vám snažia za každú cenu vnútiť suvenír. Ale musím uznať, že niektoré sú to naozaj slušné umelecké kúsky. Ubytujeme sa blízko pri mestečku Holbrook, pretože hneď ráno chceme ísť pozrieť skamené stromy v Petrified National Parku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z kráteru v Arizone si niekto spravil skvelý biznis. Vypočul som si rozhovor Amíka s predavačkou lístkov. Keď sa týpek dozvedel, že za vstup má zaplatiť 15 dolárov, napálený sa spýtal, či je to štátne lebo súkromné, načo dostal odpoveď – že súkromné. Zaujímavé, nevedel som, že niekto môže mať vlastný kráter. So škrípaním zubov platíme za vstup a ideme pozerať na Jamu.

Keď prichádzame na Grand Canyon, začína pršať. Hodil som reč s Indiánom z kmena Navajo a povedal mi, že dážď potrvá maximálne hodinku. Chalanisko sa asi vyznal, pretože naozaj po hodine pršať prestalo a ja som pozeral ako muflón z ohrady. Grand Canyon je jednoducho neskutočný. Vedel by som si tam predstaviť, že by som tu strávil aj celé dva týždne. Po daždi začalo fantastické divadlo – nádherná hra svetla a tieňov. Vydržal by som sa na to pozerať hodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dosť však bolo prírody, zajtra sa ide do Vegas. Ale Arizona – klobúk dole Šéfe tam hore

Marián Kandrik

Marián Kandrik

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý chce byť stále v pohybe a chce mať oči otvorené... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu