reklama

USA roadtrip - Washington, Chicago - part 3

Z New Yorku sme vyrazili na takmer novom Chevrolete, ktorý má len jednu chybu, a tou je objem. Je to 3.5 V automat, takže okrem benzínu to žerie ešte asi aj trávu okolo cesty. Čo sa týka pravidiel cestnej premávky, prepíname na americký režim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Amíci majú niektoré veci dosť odlišné od nás. Tak napríklad na niektorých diaľniciach je ľavý pruh vyznačený kosoštvorcom. Nie je to, akoby si nejaký hnusný šovinista mohol myslieť, špeciálny pruh pre dámy, ale je to pruh pre vozidlá, ktoré sú obsadené minimálne 2 a viac osobami. V USA sa takto rozhodli zefektívniť využívanie osobných automobilov. Ale verte mi, veľa áut v tom ľavom pruhu nejazdí, každý Američan sa asi najradšej vozí sám. Samotnou kapitolou sú križovatky, ale o tom až niekedy inokedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Washington som sa veľmi tešil. Mal som ho aj na mature z Aj, tak už som sa videl ako prechádzam od Capitolu cez Mall až k strýčkovi Abrahámovi. Lenže pani profesorka nám nepovedala, že to je celkom aj slušná štreka, na čo sme po New Yorku neboli veľmi pripravení. Ráno sme si chválili, ako nám pekne svieti slniečko, okolo obeda sme ho začali preklínať.

Najmä ma však sklamalo, že Washington, ehm... ako by som to povedal... no jednoducho Washington nemá „gule“. Vlastne je to symbol celého amerického pozlátka, Amíci si kompenzujú nedostatok vlastnej histórie, že si tam navláčili veľa historických artefaktov z rôznych kútov sveta, budovám dali honosné pylóny, aby to vyzeralo cool a dôstojne. Jediná výhoda bola v tom, že po New Yorku som sa cítil bezpečne. Ešte taká jedna rada, ak sa niekedy ocitnete vo Washingtone, zďaleka obíďte Múzeum indiánskej kultúry, je to veľká strata času. Radšej si choďte pozrieť Smithsonian National Air and Space Museum, tam si príde na svoje asi každý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všimnite si perá na obrázku vyššie. NASA utratila milióny dolárov, aby umožnila svojim kozmonautom používať vo vesmíre pero, vybavila ich špeciálnymi tlakovými bombičkami, aby sa atrament mohol dostať na papier. Viete ako to poriešili Rusi? Dali svojim kozmonautom ceruzky :-).

Z Washingtonu sa ťaháme ďalej na sever, kde začína Route 66 – do Chicaga. Predtým sa rozhodneme ísť nakúpiť, omylom však zablúdime do nejakej afroamerickej štvrte. Nebolo to až také hrozné ako sme si mysleli, ale už asi viem, ako sa cíti černoch v žilinskom TESCU.

Aby som bol úprimný, do Chicaga sa mi veľmi nechcelo. Nakoniec sa z neho vykľulo najsympatickejšie mesto, v ktorom sme boli. Tak ako som mal na saláme mrakodrapy v New Yorku, tak tu som si ich vychutnal v celej kráse. Chicago je jedno nádherné mesto s krásnou architektúrou a príjemnými ľuďmi. Ak by som si mal vybrať mesto, kde by som chcel v Amerike bývať, bolo by to Chicago. Nachádza sa tam aj najvyššia budova v USA (Sears tower), na ktorú sa musíte vyviezť, ak tam už budete. Je z nej naozaj fantastický výhľad. Ale naozaj sa o tom ťažko píše, radšej kuknite obrázky nižšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo večerných hodinách vyrážame na St. Louis.

Marián Kandrik

Marián Kandrik

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Človek, ktorý chce byť stále v pohybe a chce mať oči otvorené... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu